15 Mijn reis van 18.2 tot 2.3.2017 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu 15 Mijn reis van 18.2 tot 2.3.2017 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

15 Mijn reis van 18.2 tot 2.3.2017

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

02 Maart 2017 | Australië, Fremantle

Op dit moment zit ik in Fremantle in het huis van Lyn, een zeer actieve 5W dame van 78. Ze bezoekt palliatieve patiënten en begeleidt ook een groep van 9 studenten uit Papua, die hier 3 maanden zijn om Engels te leren. Gisteren was ik de hele ochtend bij zo'n les en heb een beetje geassisteerd. Weer een heel nieuwe ervaring, maar ja, het is lesgeven, dus dat is overal in principe hetzelfde.
Er woont ook een mooie poes, die jammer genoeg vlooien heeft, en dus ik moet als ik 's ochtends opsta, eerst mijn benen insmeren met insecten-werende crème, want de vlooien springen graag op mijn benen en dat jeukt vreselijk. Jammer.

Van mijn tijd in de ashram heb ik echt genoten, ondanks het vroege opstaan. Dat vind ik niet moeilijk, als ik me erop instel en 's avonds op tijd ga slapen.
Vooral de yogalessen, van steeds verschillende docenten, waren geweldig. Zaterdag was er een yogadag, er kwam een leraar en gaf 's morgens en 's middags lessen. Er waren meer dan 40 mensen voor die dag. Wij moesten een lunch klaarmaken en serveren en natuurlijk alles klaarzetten.
's Middags zou ik samen met Sue (ook een helper) met het middagprogramma (Thai massage) meedoen. Sue voelde zich niet lekker, dus ik ging alleen, maar ik had nu geen partner om mee te masseren. Dat zag er niet goed uit en ik dacht: dat gaat dus niet door voor mij. Gelukkig had de leraar iemand nodig om de massage aan iedereen uit te leggen en te laten zien en dus kreeg ik zelfs tweemaal de hele massage! Geweldig!
Verder heb ik verschillende keren voor iedereen gekookt, leuk om te doen en veel fijner dan poetsen!
Nu in Fremantle bij Lyn is het gezellig, maar heel anders dan in de Ashram. Nu zijn we maar met z'n tweeën en er is geen yogales. Gisteravond was er een heftig onweer en het regende pijpenstelen. Vandaag is het vochtig warm.
Vrijdagochtend komt Cath en neemt me mee naar haar oom en tante in
Rockingham. Ik ben daar een keer op bezoek geweest met Cath en tante Lisa (Nederlandse uit Brabant, die alleen haar eigen dialect met veel Engels erdoor spreekt) heeft gevraagd of ik een paar dagen kom logeren. Dus alweer een spontane uitnodiging.

Straks ga ik met de bus Fremantle in en ik zal nu het regenhoedje (gekregen van Brigitte Geimer) maar meenemen, want het regent elke keer weer even.

Lieve mensen, dat was het weer voor deze keer, ik ga nu genieten van mijn laatste week in Australië.
Groetjes van Erica

  • 02 Maart 2017 - 08:26

    Riky:

    Klinkt allemaal heel gezellig en positief, maar toch ben ik blij als je weer in Europa bent. Geniet maar volop van je laatste week, grote zus!

  • 02 Maart 2017 - 09:00

    Leny:

    Hoi Erica, heel veel plezier in je laatste week!!
    Dikke kus Leny

  • 02 Maart 2017 - 11:02

    Marian:

    Geniet van de laatste dagen, en tot gauw.
    Marian

  • 02 Maart 2017 - 14:59

    Cissy:

    Lieve Erica, wat jammer dat het er alweer bijna op zit. Volgensmij is je tijd voorbij gevlogen daar! Geniet van de laatste week, en alvast een hele voorspoedige terugreis gewenst.
    Liefs Cissy

  • 02 Maart 2017 - 18:20

    Marian Reijmers Frieda Andre:

    Nog heel veel plezier deze week en een goede terug reis liefs van ons

  • 04 Maart 2017 - 23:11

    Lies:

    Lieve Erica

    Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb genoten van al je verhalen. Hele goede reis terug en een dikke knuffel van Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 35405

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: