12 Mijn reis van 10 tot 20 januari 2017 - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu 12 Mijn reis van 10 tot 20 januari 2017 - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

12 Mijn reis van 10 tot 20 januari 2017

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

20 Januari 2017 | Australië, Mount Gambier

Op dinsdag 10 januari ben ik met de bus naar Mount Gambier gegaan. Ik had geen foto van Maxine (de vriendin van Pat, waar ik zou logeren) en in de bus (een rit van 8 uur) heb ik drie keer geprobeerd haar telefonisch te bereiken, maar toen kreeg ik alleen haar antwoordapparaat. Maar bij aankomst in Mount Gambier was ze er om me af te halen en herkende zij me meteen, dus alles was goed. In de bus heb ik een groot deel van een spannend (Nederlands) boek gelezen dat ik in een tweedehands winkel in Adelaide gevonden had.
Maxine is een beetje doof, erg vriendelijk en we hebben samen een leuke tijd gehad. In Mount Gambier is een meer (blue lake) en het water kleurt intens blauw in de zomer. De oorzaak is iets in de grond, nee ze gooien er geen chemische troep in, het is een natuurlijke kleur.
Overal in Mount Gambier zijn grotten, want het is een gebied met (niet meer actieve) vulkanen. In het midden van het stadje is een diep gat, vol met planten en bloemen en helemaal onderin is de ingang van een grot. Die is afgesloten voor het publiek, maar er zijn een paar andere die je kunt bezoeken. Heb ik gedaan en het was een leuke en interessante rondleiding. De grot was een droge grot, dus geen stalactieten en stalagmieten, maar een diepe grot met een meer, waar duikers de rest van de grotten onderzoeken, lijkt me doodeng, door een klein gat zwemmen en niet weten waar je terecht komt. Droog wil bij een grot zeggen dat er van boven geen water insijpelt, maar er is dus wel water in de droge grot.
Op vrijdag ben ik om kwart voor twaalf met de bus terug naar Adelaide gegaan. Het regende pijpenstelen 's morgens, terwijl het donderdag mooi en behoorlijk warm weer was. Er zijn twee busroutes, eentje langs de kust en de andere via het binnenland en dus heb ik heen de ene en terug de andere genomen. Had ik steeds een ander uitzicht, een beetje variatie is altijd leuk, vooral de rit door het binnenland was erg saai, weinig dorpjes en gewoon een rechte weg met langs de kant wat begroeiing. Langs de kust kreeg je af en toe de oceaan te zien en veel meer dorpen.

In Adelaide werd ik om zes uur afgehaald door Lee-Ann en Greg, mijn volgende helpx-adres. Ze wonen in Summertown, ongeveer een half uur van Adelaide vandaan in een heuvelachtig gebied. Bij hun huis is een grote tuin, waar Greg lelies kweekt.12.000 vierkante meter, dus geen klein tuintje. In Summertown is weinig te beleven, maar Lee-Ann en Greg nemen me mee als ze ergens heengaan, dus ik zie meerdere kleine stadjes in de omgeving. Het werk is makkelijk en niet veel, ik heb het huis schoongemaakt, gekookt en veel onkruid gewied, maar ik moet vooral niet teveel doen zeggen ze.
Ze zijn begonnen met helpx nadat de kinderen het huis uit waren en ze doen het vooral voor het gezelschap. Greg is gepensioneerd en Lee-Ann werkt drie dagen per week en zij is op dezelfde dag geboren als ik! Dus precies even oud.
Het weer is heel erg wisselend, het varieert van 20 tot 36 graden, en de verschillen tussen twee dagen zijn enorm. Gisteren was het ongeveer 29 graden 's middags, gisteravond regen en storm en vandaag wordt het maar 20 graden. Dat wil ook zeggen dat ik al mijn kleren kan dragen, soms de korte broek en soms de jeans.
We hebben 's avonds al verschillende keren scrabble gespeeld, gezellig!

Het grote evenement hier is de Tour Down Under (de Australische tour de France) en woensdag heb ik de start gezien in Stirling. Heel veel mensen, veel ook op de racefiets hoewel ze niet meereden met de tour, veel kraampjes, dus veel te beleven.

Dat is het weer zo'n beetje, niet opwindend, niet hard werken, maar wel gezellig. Vanavond komen er twee nieuwe Helpx mensen uit Engeland, ben benieuwd hoe dat is.

Groetjes van Erica

  • 20 Januari 2017 - 14:04

    Riky:

    Weer een gezellig verslag zus, kijk al weer uit naar de volgende!
    En fijn dat we gewoon woordfeut kunnen spelen, daardoor mis ik je een klein beetje minder en bijna elke dag een antwoord op het spel.
    Dat geeft een goed gevoel, nog veel plezier en tot het volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 35417

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: