de eerste dagen in Darwin - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Erica Menting - WaarBenJij.nu de eerste dagen in Darwin - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Erica Menting - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in Darwin

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

17 September 2009 | Singapore, Singapore

Ja, ik ben er!! woensdagochtend om 4.45 landde het vliegtuig in Darwin en het is heet!! Dit noemen ze dus tropisch. met de shuttlebus naar het YMCA en daar bleek dat er op de plek waar een sleutel voor mij klaar zou liggen dat er geen was. En ik stond te tollen van de slaap. De nachtwaker heeft me in de tv kamer gelaten en daar was een airco en een bank. Op de bank ben ik meteen in slaap gevallen tot 9 uur. Om 9 uur werd ik gewekt door stemmen. De receptioniste heeft zich verontschuldigd: ze was erg druk geweest en had mijn sleutel vergeten. Toen ze zag hoe ik me voelde gaf ze de slutel wees de kamer en zei: de rest komt wel als je uitgeslapen bent. Op de kamer (bed, tv, koelkast, langzame ventilator en geen airco. Dus het was heet, maar ik heb geslapen tot 15 uur en toen werd ik wakker en ben de boel gaan verkennen. Er is een zwembad, een keuken en veel oudere mensen die er permanent wonen. De kamer die ik heb zit in een erg rustig stuk.
De andere hostels die ik zag in darwin waren erg lawaaiig. Er staan bloeien rododendronbomen en veel palmen. Ik zie allerlei soorten vogels die ik niet ken en voor mijn kamer spelen 's avonds iets wat lijkt op katten maar het zijn possums: zwartomrande ogen spitse staart, ze beklimmen rechte boomstammen en dragen hun kind op de rug. Er lopen verschillende vogels rond die ik niet ken. De gebouwen zijn groot en fabriekachtig. vreemd maar het is leuk allemaal nieuwe dingen te zien en te horen. Vanmiddag geluncht met een vrouw van 5W en zondagavond ga ik mee met een picjnick op het strand.

Get internet tijd is om. tot volgende keer.

• 17 December 2009 - 12:46

Jaap En Betty:

Lieve Erica
    Leuk het Singapore en Oz verhaal .Bekend voor ons ,nadat we er in 2002 ivm huwelijk van onze oudste zoon ook zijn geweest.Veel reis plezier.Liefs Scherpbieren