Wat zie ik allemaal in Darwin? - Reisverslag uit Darwin, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu Wat zie ik allemaal in Darwin? - Reisverslag uit Darwin, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

Wat zie ik allemaal in Darwin?

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

18 September 2009 | Australië, Darwin

Toen ik gisteren de dames van 5W ontmoette hoorde ik dat dit het seizoen is waarin de meeste planten en bomen bloeien, dus ik ben precies op tijd om al dat moois te zien. Ze hebben hier geen 4 seizoenen maar 6: heet, heter, het heetst, nat, natter, het natst. Op dit moment is het heet en droog.Veel mooie planten struiken en bomen die ik niet ken bloeien nu. Gisteren op weg naar de markt lagen er zomaar mangos op straat zoals bij ons de appels onder de boom liggen. Ik heb er een opgeraapt en opgegeten!
Toen ik gisteravond uit het zwembad kwam trapte ik bijna op een grote kikker (Lies: ze hebben hier veel kikkers te koop) De possums spelen 's avonds en zitten af en toe als stokstaartjes (Pim: zoals jij er veel gefotografeerd hebt) op hun achterpoten en staart en houden de pootjes omhoog alsof ze een noot vasthouden.
Ik heb al minstens 10 verschillende onbekende vogelsoorten gezien en vooral gehoort. Soms schrik ik 's nachts wakker van harde geluiden van vogels en dieren. Dat zijn dan de nachtdieren die ik dus nooit zie want overdag zullen ze wel slapen. Eergisteren zag ik een kleine hagedis tegen de muur buiten de douche zitten.
Veel kamerplanten staan hier gewoon in de tuin en groeien en bloeien. bijvoorbeeld: divenbachiad en sanseveria zag ik staan. Het grasveld en de planten worden iedere avond/nacht gesproeid. Ondanks dat is het gras nooit echt helemaal een groene vlakte. Je ziet er altijd aarde tussendoor. De grassoort hier is ook anders. Vaak bredere grashalmen. Ik zag iemand grasmaaien en de maaimachine was bijna onzichtbaar van het opdwarrelende stof.
Een paar honderd meter achter de YMCA ligt een park dat eruit ziet alsof het een bos is. Vanmorgen ben ik erdoor gewandeld en zag vele Aboriginals zitten die me vriendelijk de weg wezen.
De zee is om de hoek.
Toen ik gisteravond naar de markt liep dacht ik nog: markt op het strand, dat wordt zand in mijn schoenen, maar het was niet op maar bij het strand. Het ziet er als volgt uit: strand, een soort duin met gras erop, een strook gras, een park. De markt was op het gras en in het park.
De helft van de markt bestond uit eetstalletjes, vooral veel aziatisch eten: lekker! Er was ook een standje met inheemse vleessoorten: kangeroe, krokodil, dingo (wilde hond) possum, maar hiervan heb ik (nog?) niets geproefd. De hitte verdraag ik steeds beter. Loop zoveel mogelijk in de schaduw en zoek regelmatig iets op met airco.
Om 7 uur 's avonds wordt het vrij snel donker, afkoelen doet het helaas bijna niet. Maar in mijn kamer heb ik ontdekt hoe ik de ventilator sneller kan laten draaien, dus het was vannacht aangenamer en ik heb goed geslapen.

Dat was het voor nu, tot volgende keer en groetjes, Erica

  • 18 September 2009 - 10:41

    Anneke:

    Leuk om te lezen wat je indrukken en belevenissen zijn deze eerste dagen in Darwin. Je past jezelf al goed aan aan de condities, fijn dat je wat beter geslapen hebt. Fijn weekend! Hier komt Hare Majesteit vanwege de Marget Garden Herdenking en daar ga ik zondag kijken.

  • 18 September 2009 - 11:53

    Lies:

    Wat spannend allemaal.Ik vind het geweldig dat we zo ook een beetje met je mee kunnen leven en reizen.Veel liefs

  • 18 September 2009 - 21:13

    Ivon:

    Jeetje, wat een boel indrukken in korte tijd en wat schrijf jij lekker.
    Ik vond het jammer dat je verhaal voorbij was hahahahaha.
    Maar des te meer verheug ik me op alles dat gaat volgen.

    LIefs Ivon.

    GENIET

  • 19 September 2009 - 21:04

    Tessa:

    Hee lieve Erica,,
    wat lees ik nu,, toen je gister naar de markt liep?! ik dacht dat je lekker lui niet geen lopen, haha
    het klinkt mooi en leuk daar!Geniet van je rustige kamer, dan geniet ik wel van school!
    liefs Tessa

  • 22 September 2009 - 18:32

    Willy:

    Hoi Erica,
    Hoe gaat 't ermee. Heb je al heimwee? Mis je Dick al? Zo te zien ben je nu aan het reizen, of zit je ergens te luieren want je site is niet meer actueel. Dat ken ik niet van jou!
    Het beste met je, en veel plezier.

    Groetjes Willy

    PS, ik heb nog wat Duitse tekst om te vertalen.

  • 30 Januari 2010 - 18:41

    Dominique :

    Wauw, wat bijzonder allemaal, zoveel aparte dingen en verschillende dieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 35438

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: