Nog steeds op weg naar Cairns - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu Nog steeds op weg naar Cairns - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

Nog steeds op weg naar Cairns

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

28 September 2009 | Australië, Tennant Creek

Mijn laatste bericht eindigde ik met: ik ga op weg naar Cairns. De wegen in Australië zijn lang, dus ik ben nog steeds op dezelfde weg!

De eerste 2 dagen kon ik met een auto meerijden, dat ging echter langzamer dan verwacht. De chauffeur had vantevoren gezegd dat hij in twee dagen naar Townsville zou rijden, maar toen ik het nakeek op de kaart, bleek dat ongeveer 2400 kilometer te zijn, dat kun je dus nooit in twee dagen rijden. ('s nacht wordt er niet gereden want dan is het risico te groot dat er kangoeroes of koeien over de weg lopen.) Onderweg zijn er voldoende overnachtingingmogelijkheden in motels, je moet het alleen een beetje plannen.

De 3e dag zei de chaufeur 's morgens: het spijt me, maar vandaag rij ik niet, gisteravond/nacht heb ik veel te veel gedronken, ik ben nog lang niet nuchter.
We waren in Barkley en dat is geen dorp maar een motel, winkel, pub en camping ineen. Daar was geen internet en geen ontvangst op de mobiele telefoon. Alleen een telefooncel die werkt met telefoonkaarten. De volgende iets grotere stad is 460 kilometer verderop. De enige transportmogelijkheid is de Greyhound (lange afstands)bus en die was op zaterdag geweest en die rijdt niet op deze zondag.

De dame van de receptie stelde voor een van de campinggasten, die vandaag vertrokken) om een lift te vragen . Dus de stoute schoenen aangetrokken en naar de kampeerplaats. De mensen die aan het inpakken waren gevraagd, maar ze gingen allemaal de kant op waar ik gisteren vandaan gekomen was. De twee caravans die al vertrokken waren (het was inmiddels 8 uur 's morgens) zouden prima geweest zijn voor mij, maar helaas, te laat. Het dichtsbijzijnde dorp met een busverbinding was Tennant Creek (180 km). Er was een oudere heer die wilde me wel meenemen daarnaartoe, zodat ik daar op de bus richting Cairns zou kunnen stappen. Hij was erg aardig: reed een stuk voor me om, ging mee naar de VVV en reed me vervolgens naar het busstation. Hij wilde niet eens een kop koffie als dankjewel.

Bij het busstation kon ik mijn grote rugzak zolang laten staan, en nu had ik van 11 uur tot 22 uur de tijd het dorp/stadje te bekijken. Het was zondag en er was echt niets te beleven (Millingen is drukker op zondag)
's Middags dacht ik: een glaasje wijn heb ik wel verdiend, het is tenslotte zondag en tot nu toe gaat alles goed. Toen ik in de pub om een glaasje wijn vroeg, werd me verteld dat ik ook iets zou moeten eten, want wijn mocht alleen geschonken worden bij de maaltijd! Dat was de wet in dit deel van Australië.
Bier mag net zoveel gedronken als je wil maar ja, ik wilde graag wijn en geen bier.
Toen ik 's middags terug kwam om een kaartje voor de bus te kopen, werd me verteld dat er wel een bus reed, maar jammer genoeg in de andere richting en dat de volgende zoumorgenavond om 22 uur vertrekken.
Dus: 3 dagen onderweg en pas 950 kilometer afgelegd. Het is maar goed dat ik 6 maanden de tijd heb, zodat ik niet hoef te haasten en gewoon kan genieten!

Op dit moment ben ik in een soort hostel en daar heb ik een eenvoudige eenpersoons kamer. Er logeren ook 2 meisjes uit Taiwan, en een stel uit Korea (die laatste twee heb ik nog niet ontmoet) De 2 meisjes hebben gisterasvond gekookt (een soort nasi) en ze nodigden mij uit om mee te eten!
Daarna hebben we samen tv gekeken en een beetje gekletst. In de televisiekamer staat een computer met internetverbinding die we gewoon kunnen gebruiken.

De busreis naar Cairns gaat 26 uur duren en dat vind ik veel te lang om in een keer te doen. Dus heb ik besloten het in minstens 3 delen te doen. Vanavond met de bus naar Mount Isa (8 uur rijden), daar heb ik al een kamer geboekt tot vrijdag en dan met de trein naar Townsville en van daaruit naar Cairns. Op welke manier weet ik nu nog niet.
Het is nieuw voor mij om zo te reizen zonder vantevoren precies te bepalen wat ik ga doen. Het is echter goed nieuwe dingen te leren, ook al ben ik dan een oude backpacker!

Het klimaat is anders geworden: 29 graden en niet meer zo vochtig, dus het is erg aangenaam. 's Nacht koelt het zelfs af tot 13 graden zodat ik heerlijk geslapen heb.

Nou, dit was het weer voor deze keer, veel liefs van Erica


  • 28 September 2009 - 07:29

    Immie:

    Hoi Erica,

    Je bent al bijna een week op pad, ik heb van Dick al het één en ander over je reis vernomen, maar heb nu pas de gelegenheid om je verslagen te lezen. Het is erg leuk om op deze manier eenbeetje mee te reizen en ze roepen veel fijne herinneringen op. Je lijkt je al aardig aangepast te hebben;-) Fansastisch toch, om zo 'buiten de tijd' te leven! En alleen op pad zijn zonder je echt eenzaam te voelen met al die mensen die je ontmoet (de meesten gelukig vriendelijk;-) en vreemden die je behulpzaam zijn!
    "De wondere wereld van Australië". Ik geniet met je mee;-)

    Dikke knuffel, Immie

  • 28 September 2009 - 07:34

    Immie:

    Hoi Erica,
    Nog even een praktische vraag: ben je van plan om ook foto's te plaatsen? Deze site biedt lezers namelijk de mogelijkheid om ruimte te kopen voor het plaatsen van foto's en video's en als je daaraan behoefte hebt dan wil ik dat best doen.
    xxxImmie

  • 28 September 2009 - 17:53

    Ivon:

    Hey Erica

    ff Gegoogled welke vogels je aanvielen, en ik kan snappen dat je ff in de auto bleef zitten hahahahah.
    Lekker voor je dat de temperatuur een beetje aan het zakken is.
    Hier is de zon ook weer weg na een zonnig weekend te hebben gehad.
    De hele week blijft het hier bewolkt en af en toe een bui, das dus erg saai.De zon verveeld mij nooit en de regen heel snel.Maarja dat is niet anders hier in nederland.

    Reis met plezier en geniet van alles.

    Liefs Ivon

  • 29 September 2009 - 19:07

    Lies:

    Hallo Erica

    Ik heb begrepen dat je daar erg veel geduld moet hebben.Gelukkig heb je geen haast en ook nog tijd om een kaartje te sturen.Je kunt het zelfs daar niet laten.Hij heeft er 9 dagen over gedaan.Hartstikke leuk en bedankt ook namens Wim.

    Vorige week zondag heb ik in Tiel op de markt gestaan om kikkers te verkopen!!! Van de opbrengst koop ik weer nieuwe kikkers.Je moet toch iets verzinnen om aan kikkergeld te komen ha ha.

    Lieve Erica,ik blijf je volgen, kus van Lies xxx

  • 30 September 2009 - 09:39

    Riet & Michiel :

    Hallo Erica.
    Je brief met plannen reis/verblijf Australie ontvangen en vast voorgenomen te reageren en je verslagen te lezen.
    Toch weer een aantal dagen niet van gekomen, maar toch alsnog en niet minder gemeend. We wensen je een heel goede tijd toe en hopen dat hetgeen je van Australie en reis verwacht ook vervult mag worden. Wij beginnen nu zelf aan een reis (12 dg) door Schotland. Wij zullen van tijd tot tijd reageren.
    Groeten en heel veel succes daar.
    Riet & Michiel de Ruiter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tennant Creek

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 35438

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: