Mount Isa - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu Mount Isa - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

Mount Isa

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

01 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Na een reis met de bus van 22 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens ben ik in Mount Isa aangekomen. Het is een mijnstad met 22.000 inwoners maar een oppervlakte zo groot als Zwitserland. De grootste stad ter wereld, wat betreft oppervlakte. Er is weinig te doen maar ik moet wel hier blijven tot vrijdag want dan gaat pas de trein die voor mij in de goede richting gaat. Onvoorstelbaar in Nederland: 2 treinen per week. De richting die ik reis is nog steeds Carins (dit jaar zal ik beslist daar een keer aankomen)
In de Lonly Planet staat Mount Isa beschreven als een erg mooie stad, maar daarvan heb ik nog niet veel kunnen ontdekken. De stad is in ieder geval niet gebouwd voor voetgangers: vaak is er geen trottoir of het houdt plotseling op en oversteken is helemaal een hachelijke zaak. Er staan overal borden met: voetgangers mogen pas oversteken als de straat helemaal vrij is. En daarbij rijden ze allemaal aan de verkeerde (linker) kant van de weg. Fietsers heb ik pas eentje gezien.
Gisteren ben ik naar het station gelopen om een treinkaartje te kopen. Maar in Mount Isa verkopen ze op het station geen kaartjes en moet je naar een reisbureau en daar extra betalen voor hun werk. Toen ik wilde betalen kon ik mijn beide bankkaarten niet gebruiken! Paniek. Eerst naar de bank maar daar bleek dat alles prima was en dat het reisbureau een slecht werkend apparaat gebruikt. De reis kost $ 185,-- en dan reis ik in een kabine met 3 bedden, de reis duurt van 13.30 uur vrijdag tot zaterdagochtend 10.10 uur. Vanuit het hostel word ik met bagage naar het station gereden.

In Townsville word ik afgehaald door een dame van 5W (een politievrouw), bij haar mag een paar dagen logeren. Deze keer was het lastig een plek te vinden om te logeren, want ik wilde niet meer in een hostel. De mensen die ik benaderd heb van Couchsurfing en Hospitalityclub hadden of gasten of waren zelf onderweg. De adressen van HelpX hier in de buurt zijn allemaal grote boerderijen met veel koeien en daar wil ik niet graag werken.
Nadat alle aanvragen afgewezen waren dacht ik: toch nog een keer kijken bij 5W want de lijst in Queensland is zo lang, misschien is er toch nog iemand in Townsville. En dat was zo! Gelijk gebeld en de dame eigenlijk overvallen met mijn vraag: mag ik een paar dagen logeren? Ze aarzelde even maar zei toen ja.
Zojuist (ik zit in de bieb en schrijf in het dagboek) belde ze om precies af te spreken voor zaterdag. Ze komt me afhalen van de trein!

Mijn tijd is bijna op en de volgende staan al te wachten om te kunnen internetten, dus tot de volgende keer, liefs van Erica.

  • 01 Oktober 2009 - 10:10

    Trui:

    Ik ga er echt voor zitten en lees vol overgave je belevenissen. Liefs, een moment van rust in de stlite van mijn huis,
    heb het goed.

  • 01 Oktober 2009 - 12:11

    Thea:

    ik kijk elke dag even of er nieuws is van jou. Mijn bewondering groeit met de dag. Dat je dit helemaal in je uppie doet en gewoon maar zien wat er op je pad komt, dat vind ik echt moedig. Voel je je hier goed bij of heb je soms ookwel eens de gedachte;'waar ben ik aan begonnen?'
    Miriam komt de planten gaan nu de tuin in. Tot later.

    liefs Thea

  • 01 Oktober 2009 - 13:09

    Irma Wijen:

    Hoi Erica,
    Heb de tip gekregen van Lies. Lees je verslagen met veel belangstelling en plezier. Super dat je je droom uit laat komen!!
    Gr. Irma

  • 01 Oktober 2009 - 16:12

    Agatha:

    Hoi Erica,
    Heb je verslagen gelezen.
    Ik vind het fantastisch, zoals je je weg vindt aan de andere kant van de wereld. Wat leuk om zoveel aardige en behulpzame mensen te ontmoeten. Veel plezier op weg naar Carins, ik volg je reis,
    liefs, Agatha

  • 01 Oktober 2009 - 17:15

    Lilian:

    Hoi Erica,

    Alles goed daar? Ik lees dat je al veel gezien hebt.....prachtig land toch!?
    Sara heeft je kaartje ontvangen en was erg blij met de kangaroo!
    Groetjes Lilian en de rest

  • 01 Oktober 2009 - 17:43

    Tjeerd:

    Het is wel een avontuur zo, vooral met het openbaar vervoer.
    groeten,Tjeerd

  • 01 Oktober 2009 - 19:35

    Maria:

    Hoi Erica,

    Eindelijk eens de tijd om al je reisverslagen te lezen. Het klinkt wel super avontuurlijk. Wat zie je dan veel nieuwe dingen hè in zo'n korte tijd. In NZ riepen ze ook altijd: Thank you driver" in de bus. Goeie gewoonte toch? Zo te horen geniet je met volle teugen. Super!!!! Hug

    Maria

  • 01 Oktober 2009 - 21:20

    Klasien:

    Dag Erica,
    Leuk om jouw avontuur te volgen. Krijg zelf ook zin om weer te reizen. Dank voor je verjaardagskaart. Dat je daar aan gedacht hebt in de hitte en de lonelyness. We blijven je volgen.

  • 04 Oktober 2009 - 12:18

    Jolanda:

    Hey Erica,

    Ik vind 't echt super om jouw reiservaringen te lezen. Zo is het net of ik een beetje mee reis. Ik ben zelf net terug uit Ethiopie maar heb daar niet veel meer gezien dan het hotel en kantoor. Ik denk dat wij ook maar eens een project in Australie moeten starten. Misschien kun je vast wat lobbyen bij Hogescholen of Universiteiten...

    Anyway... geniet nog maar even!

    Groetjes Jolanda

  • 05 Oktober 2009 - 10:30

    Pa En Ma Kronemeijer:

    je reisverslag van 1 okt. gelezen, het blijft een hele belevenis en is toch wel leuk om te doen.
    vandaag 3 okt. is het internet door ziggo in orde gemaakt, dat was een hele klus, maar alles werkt nu weer na dat het weken was uitgevallen

    goede reis verder en veel liefs van ma en pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 35438

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: