Malanda en Gordonvale na correctie - Reisverslag uit Gordonvale, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu Malanda en Gordonvale na correctie - Reisverslag uit Gordonvale, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

Malanda en Gordonvale na correctie

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

16 Oktober 2009 | Australië, Gordonvale

Hallo allemaal, Vanavond schrijf ik vanuit Gordonvale, maar ik zal het verhaal in chronologische volgorde vertellen.

In Malanda bij Rhonda, heb ik de eerste dag gebruikt om in de reisdagboeken te schrijven.
's Middags heb ik een theeplantage bezocht. Te voet, want het was erg dichtbij. Haar huis staat bij een melkveeboerderij waar niemand woont (de boer en boerin hebben een mooi huis in het dorp) dus het is er erg stil.
Het is hier 1000 meter boven de zeespiegel en het is aanmerkelijk koeler dan aan de kust. Heerlijk, een paar graden minder heet en niet zo vochtig.
Tegen de avond hebben we in een kratermeer gezwommen midden in het regenwoud. Er zijn zoveel bloemen, vruchten en vogels die ik nog nooit gezien of gehoord heb, geweldig. Het werd echter een beetje koud en dat is wel speciaal na alle hitte die ik gehad heb.

Rhonda heeft geen TV en 's avonds vroeg ze of ik zin had om een DVD te kijken. "De Celestijnse belofte". Het boek heb ik in de eerste week in Australië gelezen. Nadat ik dat boek al jaren eerder had willen lezen, maar het kwam er nooit van. Toeval of betekent dit iets?

Op de 2e dag moesten we 's morgens om half 6 opstaan, want we waren uitgenodigd voor een ontbijt met de burgemeester. Dit ontbijt was bedoeld om geld in te zamelen, zodat de minderbedeelden met Kerst ook iets extra's zouden krijgen. Dus op 9 oktober heb ik de kerstman al gezien!

Daarna zijn we een stuk gaan rijden met de auto en hebben we Wallebies (klein soort kangoeroes) gevoerd. Ook heb ik een behoorlijk grote (tamme) Gekko op de arm gehouden (de buik was koud: griezelig) en daarna een babypossum op mijn hoofd. Zo, dat waren weer genoeg "wilde" dieren voor de komende tijd.

De Wallebies waren echt brutaal, ze namen niet alleen het voer uit mijn hand, maar hielden met hun klauwen mijn handen vast, tot ze zeker waren dat er niets meer te eten was.

Toen we 's avonds laat thuis kwamen hebben we ons omgekleed en samen gebuikdanst. De muziek loeihard want er zijn toch geen buren.

Zaterdags hebben we eerst zo lang geslapen als we wilden en daarna zijn we naar Ravenshoe gereden waar een festival met optocht was (zoiets als een carnavalsoptocht) We waren echter te laat, want Rhonda wilde me eerst een waterval laten zien (het gebied is beroemd om zijn watervallen).
Mooi, zoveel vallend water temidden van het regenwoud. (Omdat er al lange tijd geen regen meer is geweest, was er in verhouding weinig water, maar ondanks dat was het indrukwekkend!

Overdag heb ik geprobeerd de eigenaar van een voormalige krokodillenfarm te bereiken, lukte echter niet. Dus een ander Helpx-adres geprobeerd en daar kan ik vanaf zondag komen om te werken tegen kost en inwoning (dus Ivon, ja, ik werk af en toe)

Zondagochtend vroeg zijn we eerst naar een kreek gereden om kleine vogelbekdieren te zien. die in het water leven. Ze lieten zich echter niet echt zien. Er waren wat rimpelingen in het water maar meer ook niet. De dieren hebben waarschijnlijk samen heel hard gelachen toen we weg waren (zoals in die reclame)

Daarna heb ik Rhonda's haren geverfd, dat heb ik nog nooit gedaan maar het is gelukt, ziet er erg natuurlijk uit, gelukkig!

's Middags hebben we nog een waterval bezocht en toen op weg naar Gordonvale. Daar werd ik ontvangen door Priscilla een 22jarige studente uit Canada, die ook vrijwilligerswerk doet in het huishouden. Leuke meid, fijne gesprekken gehad.

's Avonds heeft ze gekookt: macaroni met kangaroegehakt, brr het idee stond me niet echt aan, maar toch geproefd en het smaakte niet echt anders. Maar het brr-gevoel bleef, dus niet veel gegeten. Later maar fruit genomen.

's Avonds in bed heb ik het muskietennet over het bed gehangen en het lampje op mijn voorhoofd gedaan en het voelde als een kind dat speelt! (er zijn geen muggen, dus het was niet nodig, het was alleen maar leuk)

Het is ook hier erg warm en dit huis heeft geen airco.
De deuren en ramen staan allemaal open zodat het briesje door het huis kan waaien. Dit is in alle huizen waar ik hier geweest ben zo, in dit deel van Australië.
's Morgens heb ik in de tuin gewerkt en 's middags in het kleine zoutwaterbad gezwommen om af te koelen.

Dinsdagochtend brak een stuk van een voortand af! Op het internet een tandarts gezocht en die is hier in het stadje dus telefonisch een afspraak voor vrijdagmorgen gemaakt.

Priscilla reist verder, jammer want het was gezellig met haar en nu moet ik ook werk in huis doen en dat is niet iets wat ik echt leuk vind.

De hitte wordt steeds moeilijker te verdragen. Ik dacht dat ik er een beetje aan gewend was geraakt, maar die paar koelere dagen hebben de gewenning afgebroken, lijkt het wel.

In het huis kruipen gekko's tegen de muren een kleine soort ongeveer zo groot als grote spinnen. Ze vangen insekten en zien er wel leuk uit, niet eng. Ze maken echter veel kabaal alsof er een paar vogels binnen zijn.

Minder leuk zijn de vele mieren die overal zijn. Laat je een gebruikt theekopje een uur staan, krioelt het van de hele kleine mieren in het kopje. Je snapt niet waar ze vandaan komen. Vies, maar ja, dat is de tropen.

Toen ik tegen de avond door het dorp liep om te kijken waar de tandarts was, bleek het adres er wel te zijn, maar het pand zag eruit alsof het leeg stond. De volgende ochtend gebeld en, ja hoor ze zijn verhuisd naar Cairns, die afspraak heb ik dus afgezegd.

Vandaag, donderdag de 15e oktober heb ik een beslissing genomen: ik vind het niet leuk hier (ik word behandeld als een bediende en niets is goed genoeg, het voelt heel vervelend: er wordt gezegd: goed werk maar..... en dat zo ongeveer bij alles waar over gepraat wordt: wees zuinig met stroom, doe de lanpen uit, de computer niet te lang aan, dan brandt de ventilator door! enzovoort)
De dame lijkt aardig aan de buitenkant maar alles wat ze zegt heeft een dubbele bodem lijkt het wel.
De andere Helpers schreven zeer lovende kritieken over dit adres, maar dat zijn waarschijnlijk jongere mensen die toch anders kijken. Misschien omdat ik ouder ben, of gevoeliger voor kritiek, al dan niet uitgesproken, ik weet het niet. Het is in ieder geval weer iets om over na te denken en ik ben weer een ervaring rijker.

De komende twee nachten heb ik geboekt in Cairns (hotel Belview Anneke! daar was ik vorige keer ook, toeval?) daarna vlieg ik op zondag naar Brisbane. Daar moet het veel koeler zijn heb ik gehoord.

Dat was het voor vandaag, tot volgende keer, liefs van Erica

Naschrift:
Nadat ik het berichtje van Riky heb gelezen, ben ik gaan corrigeren (op het vliegveld van Townsville, op weg naar Brisbane), want spelfouten maak ik als er iets niet zo goed gaat, en dat was het geval.
Het werken aan de computer met het idee dat de ventilator door kan branden, helpt niet echt iets om op je gemak te kunnen werken. Dus vandaar, niet goed nagelezen.

  • 16 Oktober 2009 - 18:45

    Riky:

    hallo Erica
    nee poetsen is echt niet je hobby, wat fijn dat je mama vaak belt ze vertelt het elke keer heel trots. als Marian onleesbaar schrijft vanuit het buitenland gaat het goed met haar, is dat bij zo maar dan met spelfouten? nog veel plezier verder.

  • 18 Oktober 2009 - 10:32

    Riantimmermans@gmail:

    Hallo wereldreiziger!
    Ik heb net een aantal reisverslagen gelezen. Moet even stoppen, bezoek, super wat ik lees.Nog bedankt voor je kaart voor mijn verjaardag! Veel plezier nog, groet, Rian

  • 23 Oktober 2009 - 20:35

    Ivon:

    Tja, nou had je werk en nou vond je er niks aan hahahahahaha.Geintje.
    En wat die schrijffouten betreft, daar lees ik wel overheen, want bij mij zullen ze er ook vast en zeker wel tussen zitten.

    1 Kuiken (waar ik de laatste keer over schreef) is door de kou dezelfde nacht gestorven en de andere is daarna iedere nacht binnen geweest en onze hond vond hem geweldig.Hij heeft hem helemaal afgelebberd.Nu is hij geaccepteerd door de 2 grote kippen en slaapt tie lekker bij hun buiten.De grote houden hem warm.

    Nou dat was het weer.

    Have fun

    Liefs Ivon

  • 24 Oktober 2009 - 11:58

    Willy Hell:

    hoi globetrotter dat zijn hele ervaringen dus die verwachtingen zijn wel uitgekomen ik vind je een moedige reizigster hier is alles gewoon wel op mijn werk veranderingen onze zorgmanager gaat weg.dus dat brengt weer veranderingen geniet van je avonturen doei liefs willy

  • 25 Oktober 2009 - 15:45

    Tanta Marian:

    hallo Erica

    ik wil je bedanken voor je kaartje en zakdoekje het was op tijd aangekomen verder heb ik een leuke verjaardag gehad wat me erg verraste was dat Dick op bezoek kwam
    ik heb je site bekeken was erg interessant ontvang verder de hartelijke groeten Tante Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gordonvale

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 35438

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: