Weer terug naar Brisbane - Reisverslag uit Cootharaba, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu Weer terug naar Brisbane - Reisverslag uit Cootharaba, Australië van Erica Menting - WaarBenJij.nu

Weer terug naar Brisbane

Door: Erica Menting

Blijf op de hoogte en volg Erica

15 November 2009 | Australië, Cootharaba

Hallo allemaal,
Vandaag is mijn laatste dag in Cootharaba en Boreen Point. Morgen kan ik met Maree meerijden als ze met oom Bill naar het ziekenhuis gaat in Brisbane. Daar zal ik weer een paar dagen in de Kookabarra Inn logeren en even niet werken.

Vandaag heb ik bij Roland de veranda beneden in de olie gezet. En daarmee $ 50,-- verdiend. (Mijn eerste verdienste in Australië). Ik verwachtte helemaal geen geld, tenslotte ben ik de eerste paar dagen bij Roeland geweest en hoefde toen bijna niets te doen.

Het is warm hier maar beter te verdragen dan de hitte in de stad, want bijna iedereen heeft een veranda onder het huis waar het relatief koel blijft en waar de wind doorheen waait.

Wat niet fijn is, zijn de bosbranden. Ze zijn weliswaar een heel eind hier vandaan, maar de lucht is vol asdeeltjes en het ruikt erg sterk naar rook.

Vrijdagavond ben ik voor het eerst bij een Australische barbeque geweest. Iedereen brengt iets mee voor op de barbeque en iets te drinken. De gastvrouw heeft dus niet veel werk. Het is allemaal erg ongedwongen en gezellig. Wat me nu ook weer opviel was: de huizen zijn zo open gebouwd met grote, altijd openstaande, deuren. De meesten hebben wel overal horren en hordeuren tegen de muskieten. Die zijn er nu niet omdat het nog steeds erg droog is.

Vorige week zaterdag zijn we naar een muziekfesitval geweest. (Imbill accoustic music festival). Op een kampeerterrein, heel speciaal. Veel mensen die overal muziek maakten, bij elkaar op bezoek gingen en kleine bandjes vormden. Ze logeren in de vreemdste dingen: achterop de laadbak van een truck, in een heel klein tentje om te slapen maar met een zeil gespannen en daaronder een keuken en alle mogelijke luxe dingen. In bestelwagen met een bed achterin en ga zo maar door.

's morgens was er een poëzieontbijt. Maree heeft ook een paar gedichten gelezen met gitaarbegeleiding. Mooie gedichten. Er was ook een aantal bushdichters. Bushgedichten zijn een soort cabaretachtige verzen die ze opzeggen met een hoog "toilet"gehalte. Echte gedichten vind ik leuker, maar ieder zijn smaak.

Zondags weer terug naar huis en onderweg nog van een marktje bezocht en een yoghurt- en ijsfabriekje. Maree laat me van alles zien en rijdt me overal heen. Zoals vrijdagochtend naar Gympie (ja die stad heet echt zo) Maree had een afspraak en heeft me in de stad afgezet zodat ik rond kon kijken.

Op dinsdagavond naar de muziekavond in de pub in Boreen Point en lekker gedanst.

Het huis van Maree is erg afgelegen maar het is er niet saai, want er komen zeer regelmatig vrienden en buren op bezoek, die blijven eten of muziek maken. Op dit moment logeert oom Bill (77 jaar) hier. Het lijkt af en toe de zoete inval, erg leuk!
Veel mensen onthouden mijn naam, dus ik hoor regelmatig "hallo Erica hoe gaat het" Ik had niet verweacht dat mensen zo makkelijk zijn mert contact maken en houden.

Zo, morgen weer naar de grote stad en dan kijken waar ik daarna heen wil. Het zal een grote omschakeling zijn, want ik begin hier allerlei mensen te kennen. En in zo'n grote stad gebeurt dat niet zo snel. Ik ben benieuwd of die oudere man (mopperkont) nog steeds in de Kookaburra Inn is. Ik hoop van niet, maar je weet nooit.

Zo, dit was het weer voor vandaag tot de volgende keer, groetjes van Erica




  • 16 November 2009 - 15:05

    Jacky:

    Hoi kaatje zo te zien beleef je veel onverwachte dingen. Hoe voelt dat nu voor jou? Zo als ik je ken ben je toch iemand die alles geregeld wil hebben, hoe is dat nu voor je? xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cootharaba

Erica

Hallo allemaal, De vertrekdatum komt nu snel dichterbij. Het wordt echt. Ik kan me niet voorstellen hoe het gaat worden, maar in ieder geval een hele onderneming en ik denk dat ik veel nieuwe mensen zal leren kennen maar dat ik vooral ook mezelf zal tegenkomen. En of dat altijd leuk zal zijn? Tijdens het reizen ga ik proberen regelmatig in dit dagboek te schrijven zodat jullie kunnen lezen hoe het verloopt.

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 35440

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 09 Maart 2017

Australië de 2e keer / Australien das zweite Mal

14 September 2009 - 12 Maart 2010

ontdekken 2009-2010

Landen bezocht: